Apeldoorn, 4 oktober 2011
Apenheul kijkt nu al terug op een fantastisch seizoen met mooie gebeurtenissen en een forse groei in bezoekersaantallen. Meer dan 25% groei ten opzichte van vorig jaar brengt deze aantallen weer op het niveau van de betere jaren van begin deze eeuw. De komst van de bijzondere neusapen en de geboorte van vijf gorillaatjes heeft hier zeker een belangrijke bijdrage aan geleverd. Directeur Coen de Ruiter: “Onze gekozen strategie werpt zijn vruchten af. We zetten stevig in op de kracht van ons park, maken scherpe keuzes en onze heldere positionering ‘Herken jezelf’ lijkt aan te slaan.”
Uit onderzoek blijkt dat veel mensen het apenpark weten te vinden via mond-tot-mondreclame. Mensen komen bovendien sneller terug omdat de kwaliteit van Apenheul is verbeterd, wijst de gemeten klantbeleving uit. Vooral het intensieve contact mens – aap scoort goed. Parkgasten zijn verrast en beseffen in Apenheul pas dat ze echt tussen de apen lopen. En dat resulteert in een langer bezoek: mensen blijven gemiddeld drie kwartier langer dan vorig jaar. Veel tevreden gasten dus. Ook de zakelijke markt is verder doorgegroeid. Met de komst van de congreslocatie De St@art biedt Apenheul een unieke mogelijkheid voor bedrijven om een bijeenkomst te organiseren in een prachtige natuurlijke omgeving.